De perfecte! huisvrouw

Voor één keertje dan toch. Vorige zaterdag liep ik al héél vroeg met de regenlaarzen aan (in ons kippenkot is ’t best vettig) en een kleurrijke scholk?schort? aan door onze tuin. Totaal géén behoefte om te gaan shoppen of te gaan bonjouren (uitzonderlijk). Neen               IK GA VLIERBESSENSIROOP MAKEN!!

vlierbessen

vlierbessen

Recept even gegoogled. Easy peasy!  Benodigdheden: vlierbessen (van de juiste struik, maar dat nemen we maar aan), kandijsuiker en eventueel kruidnagel of tijm, ketel en neteldoek. Euh even paar hulplijnen gebeld voor dat laatste maar zonder resultaat. ‘WAAROM zorgt ge niet eerst dat ge alles in huis hebt voordat ge ergens aan begint!!!’  Tja ik begrijp mijn wederhelft wel ergens bij deze opmerking. Even later belt gelukkig toch een hulplijn terug: NETELDOEK gevonden! OK aan de slag …

2 emmertjes (water halen) (neen) vol bessen op het aanrecht, HUP het water in en wassen en plukken en ARGHH àlles nat! Een SPIN(neke), een oorworm (of hoe heet zo’n beest), een kever jakkes… Maar ik doe verder, zet me over mijn angst en red uiteindelijk nog 4 spinnen(kes) van een verschrikkelijke verdrinkingsdood. GOED van mij! DIKKE DUIM! Bessen aan de kook brengen en dan in de neteldoek gieten (wist ik veel dat dat vochtig moest zijn- géén ramp) Uitduwen AI AI HOT HEET! Gaat niet goed (heb weer geen handschoenen) laten afkoelen dan maar (geduld is een schone deugd!)

Voilà bijna klaar, 1 liter sap 500gr suiker erin, roeren roeren en KLAAR. Nog een kruidnageltje in elk potteke en géén verkoudheid meer deze winter!

tn_IMG_7154

OK genoeg gewerkt vandaag! Oh neen eerst nog alles OPRUIMEN zegt wederhelft want ik heb er dus weer een KLEURRIJK BOELTJE van gemaakt op ons aanrecht!    DAMN

Een gedachte over “De perfecte! huisvrouw

Plaats een reactie